images
O DDK

DDK je zajednički neprofitni poduhvat kompanije 5th dimension iz Sarajeva koja se bavi izradom softvera sa 25 godina iskustva i fondacije Centar za zastupanje građanskih interesa CPI iz Sarajeva, registrovane na državnom nivou 2009. godine.

Blog objave
image
Otvoren Nintendo park
17. Januar 2020
image

Kritika postojećeg obrazovnog sistema

Zastarjeli obrazovni sistemi pokušavaju učenike uklopiti u isti kalup, ne prilagođavaju se djeci i mladima koji se po nečem ističu ili onima koji trebaju više vremena da savladaju predviđeno gradivo ili koji su po bilo čemu posebni. Sistemi ocjenjivanja su vrlo grubi i ne uvažavaju različitosti. Ne podučava se kritičko mišljenje, ne stiču se praktična znanja. Dogmatičan je i ideologiziran. Gotovo da i nema učenja kroz igru, interaktivnog učenja, istraživanja i eksperimentiranja. Sistem je trom i uvijek u debelom zaostatku za vremenom u kojem živimo. Ovisno o učiteljima i razrednicima-cama i njihovom znanju, interesu i instinktu, škola je u najzahtjevnijim godinama odrastanja za većinu djece mjesto discipliniranja a ne odgoja. Učitelji i profesori su vrlo često razočarani i nemotivirani. Umjesto da djeca osjete zadovoljstvo stjecanja znanja, svako novo znanje je frustracija i trenutno se zaboravlja. Medijska, financijska i informatička pismenost se gotovo ni ne spominju i djeca i mladi iz školskog sistema izlaze potpuno nepripremljeni za život.

image

Primjeri boljih sistema obrazovanja

Sa 5,5 milijuna ljudi i pozicijom na margini Evrope, Finska je odlučila da je kvalitetno obrazovanje strateški najvažnije za razvoj društva. Od nekadašnjeg dobavljača sirovina za druge zemlje, Finska je bazirala svoj razvoj na kvalitetnom obrazovanju i motiviranju učiteljskog kadra. Učitelji su među najcjenjenijim profesijama u toj zemlji i učiteljske škole i fakulteti mogu birati najtalentiranije i najmotiviranije kandidate. Učitelji moraju imati magisterij i studirati pedagoške i stručne discipline ali i etiku i moral. Takvim učiteljima sistem prepušta da rade samostalno, sve je bazirano na povjerenju a ne na kontrolama. Sami odlučuju koje metode, materijale i koji sistem procjene znanja koriste u svom razredu da bi se prilagodili individualnim i grupnim potrebama đaka. Prema istraživanjima preko 90% učitelja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Finskoj vole svoj posao. Kroz godišnji fond sati koji je manji od evropskog prosjeka finski obrazovni sistem postiže bolje rezultate od većine zemalja. Specifičnost obrazovnog sistema u Njemačkoj je da nudi kvalitetne srednje strukovne škole gdje u kombinaciji učenja u školi i obavljanju prakse u kompanijama učenici stječu teoretska znanja i praktične sposobnosti stečene uz rad, pa iz škole izlaze spremni za izazove prvog zapošljavanja. Talentiranoj djeci je dosadano u redovnom školovanju što može uzrokovati i razvojne probleme i devijacije inzistiranjem na njihovo uklapanje u matrice prosječnosti.. Zato na Novom Zelandu i u mnogim drugim zemljama obrazovni sistem radi na sustavnom prepoznavanju raznih talenata kod djeca i nude im dodatne aktivnosti bilo u školi bilo kroz učenje na daljinu.

image

Napredak tehnologije i njen utjecaj

Prethodne generacije su bile izložene kulturnim i kontrakulturnim pokretima i trendovima koje su prihvaćali ili odbacivali, kroz taj proces se identificirali, sazrijevali, prepoznavali istomišljenike i grupirali se. Sada je sve to atomizirano postoje samo autori, najčešće pod nadimcima i pseudonimima. Trendovi i hitovi se sve brže smjenjuju. Kompletna pop kultura je svima i uvijek dostupna i neograničena ponuda uzrokuje brže i površnije konzumiranje i shvaćanje. Tekstovi pjesama nisu više tako bitni koliko uklapanje slogova u beat. Presluša se prva strofa i refren i preskače se na slijedeću pjesmu. Manje se ima koncentracije za gledanje filmova. Iz tih razloga TV serije i igrice postaju sve važniji identifikacijski bedževi mladih.

image

Dostupnost izvora znanja

Neograničena dostupnost znanju i informacijama u svim mogućim formatima, olakšava pristup znanju svim zainteresiranim. Ali prema Huxleyevim predvidjanjima, ta zainteresiranost opada. Takvom svevidećem oku privatnog ekrana više nego ikada trebaju čvrste točke, navigavanje kroz okeane sadržaja, kustos da odabere stavnu postavku i kanonsko znanje. Bez toga, internet može poslužiti svrsi suprotnoj od one prosvjetiteljske koju mu je namijenio Sir Tim Berners Lee, autor http protokola i world wide weba. Može poslužiti za dezinformaciju, širenje pseudonauke, za radikalizaciju pojedinaca i grupa. Toliko rašireni pokreti ljudi koji vjeruju u to da je zemlja ravna ploča ili da su vakcine štetne, ne bi bio moguć bez interneta. Zato je mladim ljudima potrebno mentorstvo prije svega roditelja i staratelja ali i mentorstvo članova tima, zajednice, prethodnih generacija. Potrebna im je podrška da pronađu samog jedinstvenog sebe, bez dociranja i intruzije, da reflektiraju sebe kroz interakciju sa vršnjacima i sa starijim i sa mlađim od sebe.

image

Učenje kroz rad

Učenje kroz rad i iskustvo omogućava da se učenik susretne sa radom i životom kakav on jest u praksi u tom trenutku. Školski kurikulumi koji su osmišljeni davno prije polaska u školu neke generacije, mogu ih naučiti značajnim općim i univerzalnim znanjima i postulatima koji neće zastariti, ali mnoga znanja koja su kroz redovno školovanje neće upotrijebiti nikada u životu. Kvalitetna povratna informacija i korekcija u timskom učenju kroz rad omogućava da je ovaj način stjecanja znanja i sposobnosti brza i efikasna. U digitalnom domu kulture

image

Stvaranje zajednice

Siguran prostor i slobodno vrijeme za eksperimentiranje, pokušaje i pogreške, za pričanje priča, za kontekstualiziranje priča, za materijaliziranje ideja je ono što osnažuje pojedinca. Snaga pojedinca gradi uspjeh kolektiva, preplićući različitosti i sličnosti, dihotomiju i unisonost, u gesamtkunstwerk sadašnjeg doba, igrice i druge interaktivne digitalne sadržaje. Ono što je ranije bilo dostupno samo kraljevima i plemstvu, da se originalni kulturni i umjetnički sadržaji, narativni, muzički, vizualni, emocionalni stvaraju i izvode samo za njih kroz prikazanja, teatar i opere, sada je moguće proizvesti u timu mladih talentiranih ljudi sa dobrim idejama i poznavanjem osnova nekoliko intuitivnih alata i platformi. Nema tehničkih i financijskih zapreka da oni svoj proizvod ponude konzumentima na globalnom tržištu bez posrednika uz naknadu ili druge načine monetiziranja.

image

Game development

Game development pruža priliku mladim osobama da kroz edukaciju i praktičan rad dobiju znanja i sposobnosti koje će im omogućiti da samostalno, kroz startup timove ili kroz zapošljavanje u gaming kompanijama svoj talent i energiju upotrijebe za svoju dobrobit, za dobrobit tima ili šire društvene zajednice.

image

Dobrobit igara

“Svaka igra ima svoje značenje”, napisao je Huizinga. Još prije njega Schiller je ustvrdio da je jedino kada se igra čovjek potpuno čovječan. Igranje i mainstream igara pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti, brzine reagiranja, spretnosti, donošenja odluka pod pritiskom i uz distrakcije. A postoje posebni žanrovi igara namijenjenih terapiji, učenju, razvoju samospoznaje, empatije, građanskom odgoju i učešću, simulacijama posebnih situacija itd. Igrice se koriste kao terapija ta razna tjelesna i duševna stanja. . Starijim osobama igranje igrica može dulje sačuvati mentalne sposobnosti.

image

Igre za razvoj društva

Puno je primjera korištenja igara za stjecanje znanja prikladno dobi djeteta. Igre mogu naučiti ili senzibilizirati građane o ljudskim pravima ili javnoj upravi ili korištenju e-government rješenja. Već postojeći edukativni sadržaji i informacije se gejmificiraju da bi učenje učinile privlačnijim. Igre sa korištenjem proširene stvarnosti (augmented reality) mogu pokazati stanovnicima jednog grada kako je njihov grad izgledao u prošlosti, iz edukativnih razloga, ili kako bi mogao izgledati u skoroj budućnosti, iz razloga urbanističkog odlučivanja o scenarijima i planovima razvoja.

image

Način djelovanja - oblasti izučavanja

DDK nudi zainteresiranima da rade u našem prostoru u Sarajevu a pripremit će se i sadržaj, predavanja, tutorijali,koji će biti dostupan online. Uz rad u manjim i većim grupama organizirat će se i povremena predavanja iz digitalnog dizajna, programiranja, vještačke inteligencije, proširene stvarnosti, virtualne stvarnosti, etike, korisničkog iskustva i srodnih tema.

image

Prednosti kreiranja digitalnog proizvoda

Zemlje u razvoju su teren za iskorištavanje radne snage od strane velikih korporacije koje na taj način jeftinom a sposobnom radnom snagom osiguravaju sebi fantastične profite. Zaposleni provode dane i noći u smjenskom radu pred ekranom radeći banalne poslove koje će možda u skoroj budućnosti preuzeti automatizirani sustavi, algoritmi i vještačka inteligencija. Drugi trend je da nakon stjecanja osnovnih znanja takvi pojedinci odlaze u razvijenije zemlje u potrazi za boljom egzistencijom. Razvojem scene koja u nekoj zemlji razvija nove IT proizvode kao što je slučaj sa igricama, aplikacijama i drugim online interaktivnim sadržajima događa se suprotno, ljudi ostaju u svojoj zemlji, generiraju veću zaradu, stvaraju dodatnu vrijednost svojoj zajednici kroz izvoz IT proizvoda i usluga. U Srbiiji je u ovom trenutku prema posljednjem izvještaju samo na području gaminga stvoreno 1 500 visoko stručnih i kvalitetnih radnih mjesta. Tako razvijen sektor privlači i talente iz drugih država. Gaming sektor vuče sa sobom i angažman cijelog niza autora i profesionalaca koji nisu specifično iz IT sektora, scenarista, grafičkih dizajnera, muzičara, marketingaša, community managera, administrativaca, pravnika, konzultanata raznih profila itd.